FANDOM

M-stripen fra onsdag 11 april 2007

M-stripe fra onsdag 11 april 2007

Utgivelse
onsdag 11 april 2007

Generelt
Medvirkende:  Gummihøna
Hovedreferanse:  Påske
Stripetype:  Striper hvor Mads ikke er med
Stripen er en del av serien «Gummihøna finner kjærligheten»

HandlingRediger

Rute 1 Rute 2 Rute 3 Rute 4
Hodet til gummikyllingen kan sees i hjørnet av ruta. Shiluetten til påskekyllingen er synlig helt i forgrunnen. Et vindu skimtes i bakgrunnen. Påskekyllingen er i sentrum av ruta. I forgrunnen ser man hodet til gummikyllingen som en shiluett i hjørnet. Samme vindu skimtes fortsatt i bakgrunnen (nå ser man også noen potteplanter). Rosa bakgrunn. Ruta antyder en roterende bevegelse: gummikyllingen ser ut til å snurre rundt (med "kamera" fiksert på kyllingen) og dras med av fartsvinden. Samme som forrige, men nå er det påskekyllingen som er sentrum i rotasjonsbevegelsen.

Referanser til populærkulturenRediger

De to siste rutene ser ut til å imitere en vanlig scene i romantiske filmer hvor kjærestene holder hender og snurrer rundt mens kamera fokuserer vekselsvis på ene og andre parten.

Detaljer i stripa som er viktige for handlingenRediger

Den rosa (rosenrøde) bakgrunnen i de to siste rutene forsterker den romantiske følelsen i stripa.

TolkningerRediger

Påskekyllingen og gummikyllingen er nå overlykkelig forelsket. Det har vært foreslått at de to første rutene representerer et samleie, men det er litt usikkert.

En alternativ tolkning har også vært at stripa antyder en slåsskamp (med japanske anime-bakgrunner), men konteksten tatt i betraktning er det en svært lite sannsynlig tolkning.

StikkordRediger

Gummikylling, gummihøne, påskekylling, selskap, forelskelse, kylling, høne, kjærlighet, kjæreste, gummihøna

Tilfeldig wiki