FANDOM

M-stripen fra torsdag 12 oktober 2006

M-stripe fra torsdag 12 oktober 2006

Utgivelse
torsdag 12 oktober 2006

Generelt
[[]]
Hovedreferanse:  Star Wars
Stripetype:  Striper hvor Mads ikke er med
Stripen er en del av en serie
  • [[]]

HandlingRediger

Rute 1 Rute 2 Rute 3 Rute 4 Rute 5
En Stormtrooper går rundt med en lapp der det står «Stun me» på ryggen. Den samme Stormtrooperen dunker hodet i dørkarmen når han skal gå igjennom døra. Stormtrooperen sklir og ramler. En postmann kommer med en pakke til «Baldrian», som tydeligvis er navnet på den uheldige Stormtrooperen. Stormtrooperen tenker «For en dag», og de andre Stormtrooperne ler. Dødsstjerna går i lufta.

Referanser til populærkulturenRediger

Dette er helt klart en referanse til filmserien Star Wars. Selv om Dødsstjerna sprenges i en annen film enn den filmen der en Stormtrooper er uheldig å dunke hodet i dørkarmen, kan man anta at det her refereres til Star Wars: Episode VI – Return of the Jedi, som er den filmen der sprengingen av Dødsstjerna er en viktig del.

Mads Eriksen fortalte også i sitt foredrag i Trondheim 21. april 2007 at han så for seg at Stormtrooper Baldrian var en av stormtrooperne som blir lurt inn i Millenium Falcon på Dødsstjernen i Star Wars IV: A New Hope. (På videoen hopp til 00:40:00.)

TolkningerRediger

Mads viser her en sterk medfølelse med den stakkars Stormtrooperen som dunket hodet sitt i dørkarmen i filmen Star Wars. Det er tydelig at Baldrian har en særdeles dårlig dag på jobben, noe som til slutt toppes med at hele Dødsstjerna går i lufta.

Eksterne lenkerRediger

StikkordRediger

Star Wars, Baldrian, Stormtrooper, film, gevær, ramle, dette, blooper, goof, tabbe, snuble

Tilfeldig wiki